Elden Ring: Nightreign Fanlarını Endişelendirdi

https://en.bandainamcoent.eu/elden-ring/news/fromsoftware-and-bandai-namco-reveal-elden-ring-nightreign

Elden Ring: Nightreign, bazı baş yapıt oyunlara imza atmış olan FromSoftware’ın yeni oyunu. Buna rağmen stüdyonun fanları ve seriyi seven insanlar neden endişeli?

Fanları Endişelendiren Nedir

Bilmeyenler için FromSoftware Dark Souls serisi ve Demon Souls, Sekiro: Shadows Die Twice, Bloodborne ve Elden Ring gibi oyunların yapımcısı, madem öyle fanlar bu oyuna neden tepki gösterdi? Bilmeyenler için bu oyunları gerçekten baş yapıt yapan stüdyonun kendisi değil yönetmenidir. Hidetaka Miyazaki Souls-like türünün yaratıcısı ve oyunların bu kadar iyi olmasının ve sevilmesinin yegâne sebebidir. İnsanların bu oyuna tepki göstermesinin sebebi, oyunun yönetmenliğini Miyazaki’nin yapmaması. Miyazaki’nin yönetmediği bir diğer başka oyun ise Dark Souls 2’dir ve serinin diğer oyunlarına göre aralarında ciddi kalite farkları vardır. Fanlar FromSoftware’ın baş yapıt serisini zedelemesinden korkuyorlar.

Bu Korku Yerinde Bir Korku Mu

Biraz öyle, çünkü oyun Elden ring ile aynı assetleri kullanıyor. Oyunun fragmanında eski Dark Souls oyunlarından bosslar gördük. Bu şu yüzden endişe verici çünkü bu oyunlar aynı evrende geçen oyunlar değiller. Fanlar hem heyecanlı hem korkmuş durumda ve bu korkuda da kesinlikle haklılar. FromSoftware başka oyun şirketleri gibi sırf tuttu ve oyun biliniyor diye işin suyunu sıkmayı seven bir firma değil. Fanlar tam da bu yüzden korkuyor çünkü yaptıkları şey bu, suyunu sıkmak.

Lore(hikaye) Kapsamında Fanların Korkuları Nedir

Az önce Elden Ring: Nighreign’in farklı oyunlardan bosslar gösterdiğini ve bunun fanlarını niye endişelendirdiğini açıkladım. Bu oyun çok büyük ihtimalle hikaye ile bağlantısı olmayacak çünkü Nameless King’in yani Dark Souls 3’den ölü olması gereken bir karakterin nasıl Elden Ring’in geçtiği evrene geldiğini açıklayabilirler bilmiyorum. Onu geçtim Dark souls 2’deki örümceklerin tıpatıp aynısı veya Dark Souls 3’deki Fire Keeper burada ne işi olduğunu veya nasıl geldiğini açıklamaları çok zor.

Oyun Mekanikleri Anlamında Fanların Korkuları

Oyunun mekaniklerini de fanlar garipsemiş durumda. Oyun sekironun mekaniklerinden baya almış Deflect, sekironun daha atletik koşusu, duvardan çift zıplama eklemiş. Elden Ring savaş sistemi olarak adında Souls geçen oyunlara daha yakın yani ayağı yere basan daha oturaklı bir karaktere sahipti. Şimdi iste Uçma, kola takılan çok atışlı bir crossbow ve halat eklenmiş. Fanlar stüdyonun böyle mekanikleri nasıl entegre edileceğini merak ediyor. Sekiro’da böyle mekanikler var evet ama Sekiro bam başka bir alt yapıya sahip. Sekiro’yu oynamış olanlar dediğimi anlamıştır anlamayanlar için:

Sekiro, Souls oyunlarına kıyasla daha atletik bir karaktere sahip. Seri’de ilk defa bir tuş ile kolayca zıplayan oraya buraya tutunan bir karakter tanıtmıştı bizlere. Sekiro diğer oyunlardaki ayağı yere basan kolay zıplayamayan karaktere sahip değildi. Elden Ring Sekiro’nun ana karakterine kıyasla çok daha hantaldı ve oyunda bunun etrafına kurulmuştu o yüzden bir sorun yoktu ama şimdi yapımcılar tüm bunları söküp hibrit garip birşey ortaya atmıştı. Fanların da anlam vermekte zorlandığı buydu, ne alaka demelerine sebep olmuştu bu dizayn seçimleri.

Son Durum Ne

Baş yapıt olur mu bilinmez çıkınca göreceğiz. Ben FromSoftware’ın iyi bir iş çıkaracağına inanıyorum. Sonuçta serinin en çok eleştirilen oyunu Dark Souls 2 bile aslında baya iyi bir oyun.

Sevgiler ve Saygılar.

Elden Ring: Nightreign fragmanı: https://youtu.be/YIkgOUKTAn8

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir